Alla inlägg under februari 2009

Av Astrid - 14 februari 2009 18:28



Blev inte å skriva i går, var för trött.




Just nu är Maja galen, skriker och gorma.



Hittade kattpiss i sovrummet nyss, ny pissat!!!!


Finns bara två skylldiga, och den mindre har en pisslåda!



Så det blir då den stora katten kvar!!

Fick starta tvättmaskinen med nå kläder och en väska!





Just nu vill ja inte har nån kattjävel!!





Ghaaaaaaaaa..........................


Maja skriker så skallen spricker snart!!






Har varit till vittjåkk med skotern i dag, pojkarna skjutsa vi dit med bil för dom skulle åka slalom.





Sofia å Wilma kom också upp en stund!

Men inte Uffe (så tråkigt)



Nåja han vill väll slippa kärringen en stund (hi,hi)





Nu har jag ont i hela kroppen, har ju ingen styrka eller kondition till att köra skoter.



Man kanske skulle börja motionera så man orkar nå mer än å gå till bilen och tillbaka.






Har tagit en stesolid för jag mår piss som fan.......

Ångest som fan.......





/A

Av Astrid - 12 februari 2009 20:07


Var ner å fika på Greya med Sofia, sen var jag in på barnaffären igen och köpte en pyamas till Maja och en tröja.





Hittade ju en blå fin filt som jag köpte till Jonas (fasters pojke)

Helt onödigt, men kunde inte låta bli.






Var på varuhuset också å köpte nå trosor och en munkjacka till Maja på deras rea, men det är ju inte lika billigt, men men.






For till Sofia å såg VBÅ och vi började prata mat och pannkaka.


Så jag fick hon å göra en pannkaka av mitt recept!


Men jag har ingen aning om hur den blev, jag for innan den var klar!

(hoppas den blev bra)




Men det lär jag väll få veta förstår jag!






Var ju in på Ica å handla å naturligtvis så köpte jag 2 st semlor.

1 till mej 1 till Maja tänkte jag..........





hmmmmmmm................

Åt upp båda själv (vilket jävla pucko man kan vara)







Nä nu ska jag ringa syrran!!





/A

(min tröja)

Av Astrid - 11 februari 2009 20:41





Mitt nya liv ni vet.................hmmmmmm




Maja å Amelia bakade ju en kladdkaka i dag när dom kom från skolan!

Och givetvist måste jag ju smaka.





SMAKA ja ,inte äta upp halva kladdkakan själv!!



Eller??




Nej jag är gode dum i skallen, men då jag har börjat äta så äter jag ju tills det är slut typ.





Sen till middag blev det ju pannkaka,med 3 dl grädde i (mycket goodare med lite grädde i smeten)






Det blir nog min död detta jävla socker.......




*suck*







Idag kom i allafall slalompjäxorna som jag vann på tradera!!


Och dom passar!




JIPPI!!!




Äntligen ett par som passar,nu är det bara tuta å köra i backen i helgen!!






Ser Arga Snickaren, han fick ju komma hit å va lite arg, så det blir nånting gjort i detta hus också!!







/A

Av Astrid - 11 februari 2009 20:28


Har sett Dr Phil nu i kväll, de var om trafficing.

Det är helt sjuk hur stort det är.


Har tidigare köpt ett halsband som stödjer trafficing brottsoffer!

Faktist snyggt och endel pengar går ju till nån nytta.


Läs här:



Även för killar

Som ett led i kampen mot människohandeln har Dangerous Goods formgivit smycket ”Not for sale”. Detta till förmån för brottsoffer utsatta för människohandel. Minimum 40-50 kr av varje sålt smycke kommer att gå till en fond som startas av Samverkan Mot Trafficking och avsikten är att, i första hand, göra insatser där samhällets resurser inte räcker till. Läs mer på dangerousgoods.nu.




Jag beställde mitt från zylber.com




/A

Av Astrid - 10 februari 2009 22:12





Mitt nya liv ni vet, de går ju inge bra (som väntat)




Var ner och handlade ännu mera kläder på klädaffären där det är 70% rabatt.


Men de är ju bara till barna, men mycket få man för lite pengar ;)






Var om Sofia och såg VBÅ och hon hade gjort kladdkaka.

Den var JÄVULSKT GOD!!!



Inte nyttig, men skita god! (har fått receptet)




Linda kom dit med barna just innan jag for, och pojken har då blivit stor. Är väll 1,5 år gammal.


Jag såg han då han var baby sist!!





Amelia ska följa Maja hem i morron så dom damsugade uppe och i trappen.


Hon är allergisk mot katter så vi måste ta bort de värsta.


Hon har medicin som hon skulle ta, så jag hoppas att det går bra!!



Måste dammsuga nere i morron!!






Sebastian ringde å ville att Elias skulle följa han hem i morron, så det blev så.



Han brukar inte va med den pojken för han har varit så bråkig, men han har visst blivigt lugnare. (de är ju bra)






Ska glo på tv och fundera på livet........





/A





Av Astrid - 10 februari 2009 21:22





Vi har varit tvungen att ta bort en katt.:(



Missan, katt mamman alltså!


Hon blev så aggresiv mot Lilly (katt) och mot Mimmi (Chihuahua)

Mot alla andra hundar som kom in i huset också.




Hon blev "galen"......


Har attakerat  Mimmi flera gånger så ibland har hon fått små sår som blöder.




Mimmi törs inte röra sej ur soffan, ligger under eller i soffan för att inte vara i närheten av den arga katten.






Och den andra katten var det ofta slagsmål med så det flög katthår!!


Inte nå roligt beslut, men något var tvunget att göras.





De värsta är barna,har inte sagt nå till dom än.......

Jag gruvar mej för att göra det, men dom vet att vi kunde inte ha det som det var. (med argsinta katten)






Nåja vi har ju två kvar som inte är sura, bara lite busig eftersom han inte är så gammal än.




Åker snart på kastrering!




/A

Av Astrid - 9 februari 2009 13:18



       FIBROMYALGI

 I muskler, nerver och senor det drar
 Från ömhet till värk vi ej vila har
 I öronen blir alla ljud till ett brus
 och ögonen tåras av starka ljus
 tankarna fladdrar och far
 koncentrationen finns inte kvar
 Så underligt min kropp sig beter
 Hjärnan undrar "Vad är det som sker"?
 Det är ingen som ser vad jag känner
 Det är svårt att förklara för familj
 och vänner, att kroppen kan ej det
 tanken vill
 Jag orkar ingenting och kan ej
 sitta still
 Är tacksam om värken tog slut
 Bara en enda liten minut

Författare okänd

Kan inte säga det bättre själv!!

/A

Av Astrid - 9 februari 2009 12:25


I dag är det -19 grader kallt och solen skiner!

Jätte fint ute!


Om jag då fick tummen ur röven å gick ut på en promenad,

men nej.


Fast klistrad i soffan (som vanligt)



Maja ska följa Amelia hem i dag, så handlar när jag hämtar henne!!



Karin o Magnus var hit och åt semlor i går, Elin följde inte!


Yvonne och Erik var in en liten stund, gud va Arvid växer!!



Brorsan hade ju sagt till Fredrik att dom skulle komma förbi i går, så vi gick ju å väntade hela dagen.

Men inte kom dom, han hade tävlat i Älvsbyn så de blev för sent och vädret var ju inte de bästa.


Pojkarna vill ju se sin kusin, Maja har ju sett han en gång.


Kanske dom kommer nästa helg, men då planerat!! (så dom inte behöver vänta i onödan)



Har inte hört till Sofia på ett tag, hon brukar ju vara inne på msn lite då och då, men nu var det ett tag sen.


Men i och för sej så jobbade hon ju i helgen!


Har köpt ett par till slalompjäxor till Elias, få se om han kan ha dom då!

Men Maja var ju glad att hon kunde ha dom första jag köpte.



Men igentligen ska man väll inte köpa sånnt utan att prova.

Men de här är sista paret,passar inte dom då får han hyra i år!



Sitter och dricker varma koppen och tror att jag ska kunna gå på flytande diet (ha,ha,ha ja vet)

håller nog inte i sej så länge!!


*SUCK*





/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards