Alla inlägg under december 2008

Av Astrid - 31 december 2008 21:56

Jaha det blev ett till inlägg i år ändå!



Vågade mej på att sätt in ett kort på mej själv på presentationsbild!!


Är ju inte heller så duktig på sånt hära!





Jag å syrran sitter med varsin dator i knäna och smurffar......

å gubbarna ser James Bond *suck*





Ungarna har varit ute över 1 timme och lekt och sett smällare och raketer fastän klockan inte är 00.00




/A

Av Astrid - 31 december 2008 13:46

Jaha då var det sista dagen på detta år!!


Här blåser det så måste hålla i sej om man går ut!



Ska till syster i eftermiddag och äta och umgås :)

Måste väll se på nå raketer också!



I dag är inte min mage på mitt lag, det ser ut som jag är gravid i 6:e månaden. Det bubblar och har sej.Ajj det är inte nå skönt.



Ut ska vi på dans 13:dagsafton. Arvingarna ska spela!

Det blir nog bra,vi ska äta där också!



Men min jävla ångest över hur fet jag är gode jobbigt!

Jag är fet, jag blir så arg då folk säger att jag inte är det!!

Är dom blinda för fan??



Nu ska man gå och grubbla på vad man ska ha på sej för kläder så inte alla fläsk valkar syns :(

Det är nog omöjligt!!




Gott nytt på er som ids läsa mina svamliga inlägg ;)


Kram/A

Av Astrid - 30 december 2008 00:06

Har varit till stan i dag med syster och hennes familj.

Dom bytte bil,jätte fin var den.(vill åxå ha ny bil)


Jag köpte en peak performance jacka på rean!

Enda gången man har råd med det.Men jag fick ju 1000 kr i julklapp så då tyckte jag att jag kunde unna mej den.

Lite långa ärmar var det,men måste man ha karl storlek så får det bli så!

Kanske jag skulle ta tag i vikten nån gång :(


Fick tid hos dietist den 21 januari.

Få se vad hon har att komma med då!  Inget nytt kan jag tänka mej!

Men jag måste väll ge hon en chans iaf.



Nä nu ska jag gå i säng,är helt slut efter dagens tripp.

Åkte hemmifrån 07.45 och kom hem 20.55


JOO jag är slut,som ett slakt avfall!!


Natti/A


Förresten så handlade jag ju till Fasters lilla pojke också!!

Å,va jag längtar å få se han:) på riktigt!! (mms har jag ju)

Av Astrid - 28 december 2008 22:45

Bror min ringde för ca:2 timmar sedan å sa att dom hade fått en pojke!


Hon hade ut tiden i går,så nära var det:)



Jag vet inte vad han vägde, men snygg var han i allafall!!


Bara 4 timmar hade förlossningen tagit,och det tar 2 timmar å köra bil

till BB.



Jo,vi bor i norrlands inland!!

Men det går bra det åxå!




Å vad jag längtar å få hålla i och snusa bäbis:) Det finns ju inge roligare å mysigare.





FASTER, gud nu blev jag ju 20 år äldre minst.

Moster har jag ju varit i 8 år så det är ju inte lika gammalt,men faster.....






Nä i morron ska jag me syrran till stan (dom ska byta bil) å jag ska kolla på rean :)

Kanske man hittar nå åt sej själv för en gångs skull.





Natti/A

Snygg Jonas på bilden :)

Av Astrid - 28 december 2008 13:27

I dag har jag fet ångest........aaaaaah så jobbigt!

Jag vet inte vad jag ska ta mej till???

Är ensam inne,resten av familjen är ute eller i grannhuset!!

Lika bra det, nähä nu kom Elias in!

Sur å arg,får inte veta varför! (som vanligt)

Nu gick han då upp ooch smällde igen dörren!?



Jag har tagit en stesolid,men det har inte börjat värka än.....

kanske jag måste ta en till.

Aaaaaaa..................

känns inte bra!

När ångesten är såhär stark så är det ingen ide att stoppa i truten.

Spyr ändå upp det och mår mera piss sen!!



När kännslan är såhär vill jag bara gå å dö!

Jag skakar åxo!

Andas å tänka på annat,går inte.......


Blir galen!!!



/A

Av Astrid - 27 december 2008 01:13

Så skönt att julhelgen är över!


Eller så får man väll inte säga,men jag tycker det!

Fick 1000 kr av svärmor å svärfar, ett pressentkort på 500 kr av gubben.



Ida å Erik hade bakat hallongrottor,snickers bitar och knäck som jag fick. Mmmm så gott,men aj så farligt.

Lite kul me en sånn julklapp!





Av syrran fick jag nå ljuslyckor som hon visste att jag ville ha :)

Jätte fina!!





Elias åkte till Leo redan juldagen och Elof den lilla rackar ungen sov över här. Men det gick skita bra!

Han var imponerad när Fredrik flockade en Orre. (han hade ju aldrig sett så stor fågel) Han kollade i näbben och under ögonlocken.

Spännande var det iaf.






Elias blev medbjuden på hockey Timmrå /Skellefteå med Leo.

Det var nog roligt,han har inte kommit hem än!!

Men i morron lördag ska han hem!

Leo lär väll följa kan jag tänka mej :)






Sitter och tittar på Tzunami dokumentären från 4 fakta som jag spelade in tidigare i kväll.


Fy fan så tragiskt......






Nä nu sska jag kolla lite rea på nätet.


Ha de/A

Av Astrid - 23 december 2008 19:47

Äntligen är jag klar med att baka mjukkakor så vi har till julgröten!!




Jag tror inte min karl är tillsalu längre!!




I morse när jag steg upp var granen (äkta) intagen och klädd,

Julskinkan var klar och han skulle åka å handla ;)



Jo nu inser jag att han är bäst!!


Hur skulle jag ha orkat allt annars??



Skönt att han åkte ner å handla också :) Men jag måste ner för jag har nån julklapp hos Karin som ska hit.

Och hon ska få en till av mej!





GOD JUL/A

Av Astrid - 23 december 2008 00:30

Ja som vanligt sitter jag här och klockan är mycket.......



I morron ska jag baka mjukkakor så vi har till julskinkan,som också ska göras i ugn i morron. Jag lär ju stupa senn med min värk.



Men då är det väll bara å he sej ner på affären och handla de sista.

Fast ICA här har öppet alla dagar som tur är:)






Cornelia kom hit i dag och hälsade på Maja,Elin var också här för hon hade sovit här. Dom lekte då ganska bra.

Cornelia stannade och sov över.





Leo min "tredje" son ringde och bjöd oss på fika och julklappsbyte!!

Jag hade ju inte tänkt ner,men då han riner och är så söt så kunde jag ju inte säga nej ;)


Den lilla godingen hade bakat annanspaj som var jätte god!

(gissa om jag har fått springa på toa efter det med min medicin)

Men de var det värt!



Till å me jag fick en julklapp av Leo. Han fick ju av Elias och tidigare hade han fått en blå FORD mössa av mej.(Elias me) som dom tyckte va såå coola.






Ringde Malin Ö i dag och hörde hur det var med henne,längtar ju på att bli faster :)

Så man få snusa baby (mmmmm)





Har köpte en ny kattlåda till min lilla katt, för han gräver ut sanden hela tiden. Den här är överbyggd och med svängdörr!!



Trodde ju att han skulle gå in i den,men ikke.


Han stoppa in en tass och grävde ut sand (förbannade katt)


Men nu i "natt" har han då varit in frivilligt,så jag hoppas han fortsätter med det. Och att dom stora kattorna inte törs gå dit.(men det är väll bara önske tänkande)

Idag hade en av dom stora pissat på Emils dataväska,så en var ju bara att slänga.


Och katterna åkte ut,skyldig som oskyldig :(



Ha en God Jul/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards