Alla inlägg under oktober 2009

Av Astrid - 31 oktober 2009 14:17

Familjen håller på att bli frisk nu, Fredrik har farit å jagat,

Emil är i Arvidsjaur och Maja å Elias har kompisar här.


Igår var det fullt hus ett tag!


Elin hade sovit här och Markus kom på förmiddagen,

Cornelia kom vid tre.


Karin å Magnus kom å skulle hämta Elin vid sjutiden, Elof följde me.

Tro ni de var fullt hus i går kväll Skrikandes


Tur det inte händer så ofta, skulle aldrig palla!!


Skönt var det när alla gått i säng vid elva tiden, tyst (äntligen)


Jag han inte vila nå i går på dagen, så de känns än.

Man är ju inte frisk än!!


Har ont i halsen fortfarande och är matt i kroppen!!


ka bli kul å höra vad skandaler som händer på Lappis i kväll, kan ju bara

tänka mej att nå blir det då!!


Happy hallowen!!


/A

 

Av Astrid - 28 oktober 2009 19:08

Alla i huset har ju mer eller mindre varit sjuka.

Fredrik har vare hemma från jobbet i veckan, så är han hemma så är han sjuk Förvånad

Han som inte kunde bli sjuk, ha!


Men nu är jag less å ha han inne gnällandes med ungarna, som för övrigt

har lov i veckan.

Själv har jag ont i halsen fortfarande och hostar.


Igår var jag en sväng till Sofia innan jag handlade.

Blir ju tokig på allt gnäll Skrikandes


Har fått bekräftat en tid hos doktorn i november, så få se vad det blir!


Nä mer bidde de inte i dag!


/A


ängel  

Av Astrid - 25 oktober 2009 17:57

Tur vi åt tårta i fredags som var köpt på café.

Hade aldrig orkat göra en tårta i dag!


Maja har också fått feber igen och Fredrik har huvudvärk så

vi får väll se hur det slutar.


Jag själv är då inte frisk än, de är bara å ta det lungt!

Barnen har ju lov till veckan så det är då bra, då missa dom då

inte så mycket skola.

Återkommer då jag har mera ork!


/A


lung å ro  

Av Astrid - 21 oktober 2009 21:20


Idag var Emil också hemma, feber och ont i huvudet.

Elias är fortfarande hemma och de blir han nog hela veckan.


Lov nästa vecka så de är ju typiskt att dom ska va sjuk då!!

Hoppas de hinner gå över.


Jag kanske ta en katt av Malin, Harry en norskskogskatt!

Jätte fin, men han trivs inte i lägenheten hon har Gråter

Han är kastrerad å lugnare än lilla Kalle som också ska

adopteras bort.

Han skulle man ju kunna ha som avelshane eftersom han är

en äkta norskskogskatt, å snygg är han också!


Vi får väll se hur det blir, jag tycker så synd om Malin, hon har det

ta me fan inte lätt!!


Jag vill hjälpa henne men ja vet inte hur, och hon har ju sina vänner

som hon umgås med så jag vet inte riktigt hur hon resonerar om mej

och vår relation.

Jaja, vi får väll se!


/Aensam nalle

Av Astrid - 20 oktober 2009 10:50


Igår vaknade jag men ont i hela kroppen och halsen.

Var helt slut, orkade bara gå mellan soffan och toan.

Åt alvedon hela dagen för att ens kunna dricka te.


Idag är det då inte bättre heller, yr å gävligt!


Elias har varit hemma men han har mer snorigt å hostigt,

inte ont i halsen.


Jag är kontakt person till en tjej vars mamma bara stck å lämnade hon och

sin syster.

Ändå ringer hon till soc och ska gnälla, om allt.

Hon är fan skylldig å ta hand om sina barn tills dom gått ut skolan.

Men de gör hon inte, lever själv på socialbidrag men gnäller bara!


Vi har fixat en annan lägenhet till henne för den var billigare å bättre.

När jag då ringer till soc å ska berätta de så har hennes mamma redan ringt

å krävt att hon skulle flytta!

Klart hon fick de, men stor ide´att jag ska vara kontakt person om morsan

hennes bara ringer å gnäller.


Nä nu få dom klara sej själv!!


Nu orkar jag inte mer, måste vila!!


/A


sjuk  

Av Astrid - 18 oktober 2009 20:28


Ja då var det Söndagkväll igen.


Har sökt fram vinterskor och täckbyxor, de skulle ju snöa igen!


Maja har varit i Sjulnäs hos morsan å farsan och naturligtvis Marie!

Dom skjutsade hem henne i dag för vi muta dom med middag,

då slapp vi köra dit Oskyldig


Malin, Johan och Jonas kom också en stund, han är ju för go denna

lilla skrutt unge Kyss


Jag ska nog hälsa på Malin nån dag/kväll i veckan å kanske se en film.

I morron ska jag på skolan me Emil å prata med mattefröken.

Få se vad hon säger, de är nog lungt han är så duktig Flört


Ska om Sofia å dricka nå kaffe efter skolbesöket!!


/A

kaffekopp  

Av Astrid - 13 oktober 2009 23:26

Maja kom hem i går (måndag) och hade feber och ont i huvudet.

Emelie hade följt hit men hon ringde efter sin pappa för Maja

var ju inte pigg Skrikandes

Hon fick ont i magen och sprang på toa hela kvällen.

Ont i halsen blev de också, somnade i soffan och yrade ganska

mycke i natt.

Dock lite piggare på dagen i dag, men ont i halsen!!


Jag var ner å handlade å hyrde en film vi ska se i morron.


Nu i kväll när hon hade sovit ett tag steg hon upp och hadde jätte

ont i ett öra, som de inte räckte med halsen och huvudet och springa

på toa.


Själv har jag hafft magabränna i flera veckor och i dag började

jag rapa surägg, jo surägg för det luktar och smakar så då jag

rapar.

NOT NICE!!!


Måste väll fasta så magen blir tom för då går det över, de finns ju inge

att surna isf magen är tom. Skrikandes


Nu har dom börja riva upp vägen närmast järnvägen å hitåt, så snart

går de väll inte köra!

He ä bara å hålla dej hemma då!


Hoppas Maja är piggare i morron!!


/A


 

Av Astrid - 10 oktober 2009 00:14

Sitter å njuter i våran nya soffa!!


De gick otroligt fort å få ihop soffan faktist, 2 timmar.

Från 8 kartonger blev det en hörnsoffa med en divan del,

bara ett problem kvarstår nu!!

Mitt bord är för stort, jag måste fixa ett mindre (vars nu de ska finnas)


Hela nedervåningen är full med kartonger, dom är ju inte små precis!

Alla har gått isäng så dom står tills karlarna i huset bär bort dom!!


Var förbi Linda på en kaffekopp, trevigt att ses.

Nä nu orkar jag inte nå mera i dag!


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards