Alla inlägg under januari 2009

Av Astrid - 31 januari 2009 12:46





Vaknade kl.10.00 och var pissnödig så jag hade ont i magen.


Landade i soffan sen.




Det är stråande sol ute och - 9 grader kallt.

Tänk om man tog sej i kragen och hedd sej ut å gå.....



Men nej, röven sitter fast i soffan!!


Jag ser ju hur fint solen lyser utmärkt från soffan  ;)






Jag blir så irri på mej själv då det blir nada gjort!!


Hadde tänkt baka semlor i dag, men har då inte ens tänkt på det förrän nyss......





Få se hur det blir i eftermiddag!!






Maggan ska komma å sova hos Maja och Emil ska till Hennrik.






Känner mej som en jävla soffpotatis, jag har ångest hela fucking tiden!!

Vad ska jag göra??!!






Kanske jag måste komma mej från detta hus!!




*suck*





Försäkringskassan ringde i går, jag ska själv ta tag i  min väg till ett jobb.





Lätt när man har varit heltids  sjukskriven i minst 6 år.

Har fibbro å ont å trött hela tiden.





Orkar ju inte med familjen enns, hur ska detta sluta!!

Får ju bara mer ångest av dehära.






Nä nu ska jag ta en Stesolid och se hur jag börjar må!




Återkommer säkert mer i dag, skönt att skriva av sej.


Skiter i vem som läser, ni får tycka va ni vill.(men skriv en rad om du vill)




/A

Av Astrid - 30 januari 2009 22:48





Har följt Sofia till Åsele och hämtat en hund, Shimra heter hon!

En liten rackare,blanras,pudel å någe mera.




Men söt och go som fasiken är hon då.

Till en frisör behöver hon, för hon hadde ju inte den snyggaste frisyren!!





Kort klippt bakdel,långt hår på ryggen och öronen ska vi inte prata om (hi,hi) men söt ändå ;)







Men vilken prosedur det var innan vi kom oss därifrån!

Tanten hade ju 0 koll på vilka papper som skulle skrivas och ändras.





*SUCK*






Det är ju bara 27 mil enkelväg!!




Stannade i Lycksele och åt en pizza, inte bra för mitt "nya liv", eller vad tror ni :(




Var in på Åhlens´och fynda byxor till barna på halva rea priset.

Inte dåligt!!






Var om och hämtade nå slalom skidor å pjäxor som Emil skulle prova.

Dom var lite stora, men vi köper dom ändå!!




900 kr för slalomskidor med bindning och pjäxor, är väll gode billigt.


Bara använd förra vintern!






När jag äntligen kommer mej innanför dörren så kommer Maja och säger att Farmor har kokat kaffe och har tårta!!






Jaha, då var det ju bara gå dit å vara trevlig en stund!!

Försökte se Lets dance´, men man hörde då inte vad dom sa!!!


(vilket jag inte hadde väntat mej heller)


Men såg då hur dom dansa iaf.






Pratade med Sofia för en stund sedan och det gick bra med vovven!!






Nä nu ska jag spy upp tårtan och lägga mej å se tv!!!







Försökte ta kort på Shimra i mitt knä, ja ni ser ju hur det blev!!



Natti/A



Av Astrid - 29 januari 2009 19:59


Allt känns bläää just nu!!


På kvällen har jag börjat få ångest varenda dag!!

Fattar inte varför??



I dag var Maja hemma också, jag kolla lincerna hos Marianne.

Var tvärest förbi Karin och drack en kaffe kopp.



For till Sofia och såg VBÅ och hon bjöd på semlor som var hembakta.

De var gott men inte nyttigt.



Ska följa henne i morron och hämta en hund i Åsele, det är väll typ 27 mil dit, men de går nog bra (vi brukar brukar kunna surra)


De var en blandras,pudel någe mera.

Men såg då söt ut på kort.



Maja ska på badet Maggan i morron!!


Å bilen på besiktning, ska lämna den utanför så få dom ta in den när jag hadde tiden.


Tur man bor på liten ort:)




Tänk att man ska få tjata på Maja hela tiden!!

Vad än hon ska göra så måste man tjata,tjata,tjata!!!



*suck*




/A

Av Astrid - 28 januari 2009 23:47



Ger katterna mat,de va ju så synd om dom (mjauuuuuu)




Byter i kattlådan,som är överbyggd och har svängdörr.



Han måste in å pissa å skita direkt!!



Tro inte att en lucka ska hindra han från att gräva ut sand!

Nä,man gläntar på luckan så det sprutar sand!!!!!!!




Sen drar han ett race runt hela neder våningen så mattorna flyger,och Mimmi flyr under soffan.




Just nu kan jag betala om nån vill ha fanstyget..........




Varför skulle jag behålla den vildaste av dom?????





/A

Av Astrid - 28 januari 2009 20:28



I

dag har det inte vare nå bra, ångest i kroppen kommer å går.


Matten går väll ganska bra, fast jag fuskade med en semla i dag!

Den var inte ens god, helt onödigt.



Maja har varit hemma i dag, hostig å ont i halsen.

Skjutsa hem Ida i dag, träffa mamma på Dollar.



*suck*


Fredrik fick veta i dag att han blir nog arbetslös efter påsk :(

De var ju mindre roligt!



Fattas ju bara att jag blir utan ersättning från FK.



Ska kolla lincerna i morron 11.30



Nä nu orka jag inte mer i dag......




/A

Av Astrid - 27 januari 2009 21:40




Det blev inte till å skriva nå i går för jag å Ida surrade hela kvällen.

Hämtade henne 21.00 på samhället efter hon slutat jobba.





Hyrde värdens dåligaste film The love guru!!!

Såg väll 15 minuter sen stängde vi då av.






Med maten gick det väll hyffsat.






Idag var jag med bilen till verkstan´för nå små lagning.


Åt lunch med Sofia och Karin på Afrodite undertiden!!





Följde Sofia hem en stund å såg VBÅ och drack en kaffe kopp.






Gjorde kycklingwok i ugn med ris till middag (Ida ville ju ha det)

Har väll fuskat lite med att äta ris och lite mörkchoklad.






Letar slalom utrustning till pojkarna, men jag tror det blir å köpa nå nya.




Gamla är då inte så billiga heller, eller så är det för långt bort.

Kostar ju å frakta de åxå.






Ida är här i kväll också så jag skriver mer i morron!!




/A



Av Astrid - 25 januari 2009 23:03




Måste få skryta över min systers konstnärliga sida:)

Hon har ritat av från ett foto!! (inte illa)



Hon jobbar med bruden på bilden, som ju tyvärr har sagt upp sej och flyttar till Stockholm för kärleken!!


Vilket är förståeligt, men synd! (syrran tycker så bra om na och säger att det blir tråkigt när hon slutar!)





Bra gjord va?! 



/A

Av Astrid - 25 januari 2009 17:47





Nu är jag på dåligt humör, och fråga inte varför!!



Det bara känns som jag vill skrika rakt ut   AAAAAAAAAAAAAAAAAAH


Måste bita mej i tungan hela tiden så jag inte säger nå

jag inte skulle ha sagt!!!




Andas och försöka tänka positivt (lättare sagt än gjort)





Har abstinens i dag!!


De där jävla sockret ska ut ur kroppen, men tro ni man få nån hjälp här hemma?





NEJ, Fredrik kommer med en godis påse under näsan å fråga om jag ska ha en godis jävel??!!


Snällt va?!






Han är då å hämta Elias nu så jag får va ifred en stund!!

De är inge roligt att vara såhär irriterad på allt hela tiden :(

men he gå väll över........



Bara synd om dom runt omkring mej..........






Måste försöka komma mej ut å gå i veckan, om det inte är för kallt!!


Kanske jag får med mej Sofia, om hon orkar!!






/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards