Alla inlägg under maj 2009

Av Astrid - 31 maj 2009 15:09





Idag var det ju ännu finare på fm,  så när pojkarna hade farit för att hjälpa farfar med nå plantlåder så for jag å Maja till Sundnäs.







Jag parkerade bilen en bit från huset och tar min solstol under armen och ska just runda hörnet på stugan så fick jag se en ORM!!!








Jag har aldrig sett en sån livs levande orm så jag sa till Maja att hon


skulle gå å fråga om det var en låssas orm (tänkte att nu ska Elof


skrämma mej)






Magnus kom ut, det var ingen låssas, det var en riktig orm!!!







Stor var den också (tycker då jag)







Dom är ju fridlysta så Magnus "bar" i väg den med krattan, låååångt bort!!








Som om inte de var nog så hade karin blivit geting stucke just innan vi kom dit.







Nåja vi fick då sitta på altan och sola ett tag, tur det blåste annars hade det varit för varmt!!





/A

Av Astrid - 30 maj 2009 19:47





I går Fredag så var då Elias hemma från skolan, han hade så ont i huvudet (inte konstigt)







Vi körde soffor till stugan, rums soffan och köks soffan som Emil har sovit i.






Och soffan som stog i stugan åkte på soptippen!!






Emil fick ta en säng av Ida!!








Leo och Nils följde hit efter skolan och sov över........





Kan ju säga att det var lite livat i kåken på kvällskvisten!!!






Jag satte mej i badkaret kl.01.15 och skrubbade bort massa skit!!





Om det skulle bli sol så kan jag ju inte vara skitig, då tar ju inte solen på......








I morse var det ju ingen sol och det blåste!!








Vars var den beryktade solen som skulle skina i dag??





Var ner och handlade lite i Arvidsjaur!!






Körde sen till Sundnäs och grattade Karin som fyllde 32 år i dag!!







Hade tänkt att vi skulle grilla där men Fredrik var en tjurskalle i dag så det blev inte.







Men SOLEN kom iaf tillslut!!!






JIPPI!!!








Fick då äntligen sola en stund, men det blåste........








Grillade hemma och nu ska vi se Robinsson finalen!!





Karin å Magnus komme då hit nu och ska se de, få se hur det går!!





/A

Av Astrid - 28 maj 2009 21:48






Det blåste lika jävla mycket idag, men nu får det vara nog tycker jag!!







Följde Maja å Elias till tandläkaren i dag också, Elias fick dra 2 st tänder i dag me........








När jag hämtade han hade han en fläskläpp och en bula i pannan!!!







På gympan hade dom snurrat runt och blunda sen skulle dom springa och han sprang rakt in i en vägg.........








Han har ont i skallen fortfarande så han får då vara hemma i morron!!







Blir det inte bättre måste vi väll till sjukan, slå huvudet är ganska allvarligt om huvudvärken inte släpper..........










Har varit på bio med syster och sett Män hatar kvinnor...........





De var ju ett tag sen den gick men nu kostade de 50 kr och kaffe å kaka efter filmen, och kl.18.00-20.30  inte så sent......









Filmen var bra men man fick kalla kårar tycker jag, ursh så hemsk film egentligen........









I morron ska vi köra nå möbler till stugan och hit, Erik ska hjälpa till och bära för jag har så förbannat ont!!!









Nu är det om mannen som väger typ 560 kg och gifte sej!!






Ja det finns nog en för alla ändå!!






/A





Av Astrid - 27 maj 2009 20:09



Det har regnat å blåst hela jävla dagen å de gör då inte min värk bättre!!



Har varit på skolan i dag och tacka Majas fröknar, vi hade samlat pengar till nå handblåst lampa........



Några hade bakat och tagit med sej kaffe å saft, men jag blev då bara tillfrågad om jag ville betala i presenterna.




Tur var ju det för jag har då inte ork till nå bakning..........




Men vissa av dom (en) skulle ju då verkligen hävda sej och vad HON hade gjort.......



ORKA!!!!




Men denna människa har alltid varit så!!



Jag for då efter en timme och följde Elias till tandläkaren.


Han drog ut 2 st tänder, 1 hade lång rot så hon fick dela på tanden för att få lös den.



Han ska dit i morron och dra 2 till..........



Såg på vädret att det skulle bli super väder i helgen............gud så härligt!


Såg inte ut som det skulle vara ett måln på himmelen!!!



Jag vill ju till stugan så klart, men alla i familjen är inte med på de så det blir nog inte nånting!!!





Måste iaf köra kökssoffan och den andra soffan till stugan på Fredag.


Emil skulle få en säng av Ida som vi åxå måste hämta och köksbordet

som står hos Tina ska hit, hon ska flytta i helgen så allt måste ut därifrån........




Blir kul å se vad Per säger om städningen, han är ju en sur gubbe!!!




Funderade på om jag skulle köpa batterier till vågen men det blev inte,

får bara ännu mera ångest om jag ställer mej på den så det får nog vara ett tag till!!!





Hur ska man göra för att inte vara så pucko att man stoppar i truten hela tiden??!!




Jag blir så arg på mej själv...............





/A

Av Astrid - 25 maj 2009 22:56



Har inte gjort så mycket i dag, var å handlade lite mat och nå korta mjukisbyxor till mej på Varuhuset!!



Hade tänkt köpa en duk till köksbordet, men den jag ville ha var slut!!



Sofia- du köpte för mycket, ja ville åxå ha den duken!!!  (hihihi)



Ont som satan i dag också i min jävla axel, men Dessi skulle massera mej i morron, Jippi,jippi.........




Pojkar skulle stanna på samhället så då svänger jag om henne så hon får

knåda min axel en stund, hon är ju faktist massör åxå inte bara

bilskollärare!! (ha,ha,ha)




Maggan följde Maja hem i dag och det slutade med att hon sov över,

men de gör då inge......




Förr var hon ju här minst en gång i veckan, för det mesta fler!!





Nä nu ska jag se lite tv, orkar inte skriva så mycket.......


/A

Av Astrid - 24 maj 2009 14:56






Har så inni helvete ont i högra axeln och armen, till och med uti fingrarna.........






Har tagir pronaxen och legat på värme dynan, men det hjälper inte.






De går inte beskriva hur ont de är!!!







Yvonne å Erik har åkt hem........









Pissigt å dåligt väder är det också så jag har ju värk i hela kroppen, men inte samma smärta som i axeln!!









Orkar inte göra nå i dag, bara jag rör mej blir det ju värre.......







Får skriva mer nån annan dag, har för ont.......





/A

Av Astrid - 23 maj 2009 23:28






Hade ju tänkt fara till stugan i Fredags förmiddag, men de var inte alla som tyckte det så då blev det att vara hemma!!








Orkar inte bråka å tjata å höra massa gnäll hela helgen........





Lugnast att vara hemma då!!

Anna, Johan å William kom och skulle vara över helgen, så Wille har ju varit å surrat och lekt med dom här barnen utimellan......









Maja å Elias har bytt rum i helgen, dom började Fredag mitt på dagen och det är väll inte riktigt klart än, men dom sover då i sina "nya" rum iaf.






Måste väll hjälpa dom å fixa till ordentligt i rummen!!!











Elof kom Fredag kväll och skulle sova över hos moster, de gick så bra tills han låg i sängen och kom på att han ville ha sin nalle och ville hem till mamma o pappa............






Han fick låna en nalle av Maja som ser likadan ut som hans egen.




Så han la sej å vänta i tron att pappa skulle komma å hämta han!!




Klockan var väll mellan 22.00-22.30 ungefär.........







Men han somnade ju så Magnus behövde ju inte komma!!






Han fick ligga i min säng och jag låg i soffan!!








03.30 på morronen vaknar jag av att han är lessen å säger: Pappa komme aldrig.........






Nä du sov ju så de var ju ingen ide sa jag och snart är det ju morron ändå!!!







Han ville inte gå i säng så han fick lägga sej i soffan och se Göta kanal,


för det var inte så mycket till barn tv 04.00 på morronen.







05.30 började de iaf nå barnprogram som han såg och somnade till det en stund!!!








Kan ju säga att jag är små trött i dag/kväll........











Har stökat å städa i dag, skjutsa Emil till Hedberg och hämta Leo i Arvidsjaur.









Erik å Yvonne kom fredag kväll med husvagnen och har stått här i helgen!!!






Jätte fin husvagn  (vill åxå ha en sån)










Ulf och Sofia med barnen kom hit och vi grillade, super gott var det!!





Men man äter ju för mycket..........,







i snåla och för att det är gott!!









Erik å Yvonne var in en sväng efter Robinsson för Arvid var inte sugen på att sova!!








Nä nu är jag trött och har ont ÖVERALLT!!!







/A

Av Astrid - 21 maj 2009 21:24





I dag har jag ont som fan i axeln och armen, rent jävla ONT.......





Har legat med värmedynan och ätit pronaxen men har ajaj ändå :(









Fredrik har jobbat i dag, ska vara ledig i morron i stället........





Direkt han kom hem for han till Kjell och skulle hjälpa han å skära ut nån jävla oljetank!!







For 14.30 och har då inte komme hem än (21.28)









Elias är hos Emil Liden och har varit där hela dagen, men jag ringde för ett tag sen å sa att han skulle cykla till Kjell.









Emil har hjälpt farfar med att skära upp plantlådor mm.mm så han får väll en slant sen.










Karin har varit hit idag med barna, Elof lekte då med William också.









Maja å Emil fick plättar till middag idag!!








Få se om vi far till stugan i morron, har ju lovat Elof att komma å sova där så det är väll bäst å hålla det :)






/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards