Alla inlägg under mars 2009

Av Astrid - 31 mars 2009 20:20



I dag var jag till Loella,min frisör och klippte mej!!!






Nu blev det en helt annan frisyr än vad jag brukar ha, de syns då att jag har klippt mej.....











Var förbi Sofia i gen, men i dag hann vi sitta ner.





Dom fixade diskmaskinen och avloppet i går, så hon har så ny skurat golv i köket.











Var till tandläkaren med Maja, hon hadde tappat en bit ur en tand.




Men han fyllde bara igen hålet och sa att om hon fick ont skulle han dra ut tanden.






Det är en mjölktand så den ska ju ut så småningom..........












Köpte dop present till lilla Jonas, hoppas han inte får samma av nån annan.





Men kvittot är kvar om oturen skulle vara framme!!!






Och jag tänker inte berätta vad det är, för då skvallrar Malin till den lilla godingen,hihi.











Vi har tänkt fara till stugan i helgen om det inte är så pissigt väder

eller om nån är sjuk.






Elias hadde feber tidigare i kväll så han får då vara hemma i morron få vi se hur han börjar må mot helgen.







Ja det är ju dop mitt i allt, men vi åker förbi Karin och snyggar till oss innan vi far till kyrkan.







Sen åter till stugan,om vi nu är där.










Yvonne, nu när ni köpt husvagn så kan ni dra den till Fjällbonäs nångång så vi få umgås ;)










Nu väntar jag på Desperate housewifes ska börja.......












Lånade hem ett par byxor från Mimmis, men har ångest för att prova dom.........






Dom är med all säkerhet för små, suck!!




/A




Av Astrid - 30 mars 2009 20:50

Skickade i väg onga till skolan å gubben till skogen!!


Somnade om en stund framför tv:n...........



For ner på samhället och var på apoteket och hämtade ut lite mer

medicin, tur man har frikort ett tag till!!!




Var på Dollar och köpte en tvättkorg som ungarna ska ha uppe i hallen som sopkorg, med en sopsäck i !!!


Är så less på allt skrot å skräp dom dräller omkring sej.


Nu finns de då nå å he hä i.........





Hämtade ut kaffe smakerna på statoil och for till Sofia, för hon skulle ha en.


Nu vifftar ju lilla vovven på svansen t.om, å ännu sötare är hon!!!



När jag satt där utmed bordet så började de rinna vatten på golvet,

mindre panik utlöste, skynda att torka upp vattnet och stänga diskmaskinen !!!



Dom har visst stopp i avloppet nånstans, men jag var tvungen att fara för jag skulle hämta både Elin å Maja kl.14.00 (kom ändå 10 min för sent)



Elias stannade hos Leo tills Karin skulle komma å hämta Elin i kväll....




SUCK!!!!!




Vet inte vad jag ska gööra, allt känns bara bläää.......


De gnager i mej............




Har beställt klipptid i morron hos Loella kl.13.00


Tror det blir att klippa lugg igen, de var ju länge sedan jag hadde de..




/A

Av Astrid - 29 mars 2009 21:07



Söndag kväll och äntligen lugn å ro i huset.








I dag har det då varit pissigt väder så jag körde bara ner till Karin så hon fick klippa Emil (tack syster yster)






Han var goode långhårig.........














Igår var vi till Krokträsk och hälsade på Fred å Britt-Inger i deras lilla stuga.







Naturligtvis så körde vi skoter dit, det var ju soligt fint ute.


Men det drog kallt ändå....brrr...









Anna å Johan var ju här så dom följde med naturligtvis.








Ronny å Marie komme åxå dit.










Sen svängde vi förbi Sundnäs till Karin m fam.











Leo ringde och ville att Elias skulle komma, så Fredrik skjutsade ner han och hämtade Elin.












Såg Robinson, förstog ju att Bea skulle åka ut......












I dag mår jag pissigt, ångest så de duger!!!!!




Tänk att jag ska trycka i mej massa skit då jag mår piss, det blir ju inte bättre för det.




Snarare tvärtom............









Slutar ju med att jag går å spyr (till ingen nytta igentligen)













Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah......................











å nu sitter jag och trycker i mej glass (smart va, NOT)












Ja kom på nu att jag fick ONT i halva skallen och tandvärk i halva

käfften, både uppe och nere.







AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJ





(jag skrålade t.om) Så ont var det....







Har aldrig i mitt liv hafft så ont i truten och skallen förr.









Tog en stesolid två lergigan och en pronaxen.







Fick ligga med skallen på värmedynan så det skulle lindra lite.








Tillslut så släppte det iaf...........




Åh så skönt!!!





Nä nu ska jag väll ner i tvättstugan i gen........





/A

Av Astrid - 27 mars 2009 20:18


I dag har jag varit till Sjulnäs och hälsat på Malin å Jonas.




Han är ju så himmla go, och fort växer han också.




Tog lite bilder, han hinner ju växa så mycket mellan varje gång man ser han.




I dag så skrattade han också och prata lite.










Malin gjorde fruktsallad, det var gott.


Jag hadde ju varit in på affären i Slagnäs och hittade Semlor, och visst gatt jag köpa dom.




Svingoda var dom också, tur det snart slutas sälja semlor så man inte blir lurad att köpa.










Jag som ska sluta med sånt dära........









Var ner och hämtade Maja å Elias på badet.






Lånade ett par andra skor till Elias, få se om han kan ha dom då???










Å nu dansar då Magnus bugg i lets´dance.











I morron ska vi väll ut köra skoter med Anna å Johan, inte för att jag var så sugen på de.....





Men man har ju inga val.......





/A

Av Astrid - 26 mars 2009 23:01



Skjutsade upp Emil på Vittjåkk, tur det blev mildare......





Super härligt väder har det ju varit i dag, perfekt för en friluftsdag......







Jag var och inhandlade Allers på konsum, stog där och väntade som

en annan gammel kärring.




Men Jonas å Malin va ju me, så då måste jag ju ha den.








Stötte i hop med Ingela, men hon är lika löjlig som vanligt, låssas att hon inte känner mej.




Gode så löjligt me tanke på att vi har kännt varann i 23 år typ.......




Nåja, hon har stannat i 14:is stadiet har jag insett.












For till Sofia och drack en latte, tog kort på lilla vovven.



Och filmade en snutt också.


Hon är ju så jäkla söt, som en palt ser hon ut.




Lite problem med att gå för golvet var ju så jäsikens halkigt.



Såg mer ut som en säl, hihi.....









Hämtade nå skor på Intersport till Elias, men dom passade inte!!



Att de ska vara så svårt att hitta ett par skor som passar bra.



Vet inte hur många par han har provat......










Hämtade Emil 14.30 och sen hem, hadde ont i skallen så det var inte klokt.





Ställde in maten i kylen sen gatt jag lägga mej å vila, så Fredrik fick göra middag.




Men Köttbullar å makaroner är ju inte så svårt.








Har bättre i skallen, men inte bra!!!








Ida ska följa Maja på badet i morron.






Hon ringde till Emelie, men hon skulle fara med Maggan.




Å när jag fråga Maggan vad hon skulle göra i morron så svara ungfan:



Int vet ja......






AAAAAAA







Varför ska de vara så svårt att säga sanningen???




Emelie gjorde ju de, men inte Maggan............





Hon är lömsk den där........








Så jag pratade med Ida, så hon å Erik skulle fara med hon på badet.




Få se va Maggan säger då!!!








Nu är jag dum, blir irri på en 9 åring.






Men jag blir så less att Maja jämt bara duger då hon inte har nån annan..











Nä nu ska jag se tv en stund!!!








I morron ska jag till Sjulnäs och hälsa på Malin å Jonas för jag antar att Johan jobbar.




Å va jag ska pussa på han,hihi


Tur de finns små glädje ämnen......





/A

Av Astrid - 26 mars 2009 07:17

Alltså när jag vaknade i morse klockan 06.00 så var det minus 26 grader

kallt!!!


Man fick ju en chock, det är ju typ April snart och då brukar det


ju inte vara så jäkla kallt.



Emil har frilufftsdag på skolan i dag, ska skjutsa han till Vittjåkk på ett tag.



Tur att det blir varmare på dagen i allafall.....




/A

Av Astrid - 25 mars 2009 20:05



Fick ju se att Malin och Jonas är i tidningen Allers den här månaden.





Självklart så måste den ju inhandlas, fast det är ju ingen tidning jag


köper annars, hi,hi.









Tror jag ska köra å hälsa på dom på Fredag.




Tiden går så jäkla fort,snart springer den lilla skrutten ju.....





Passa på å pussa medan man får.











Sitter å ser Roomservise, Jonnie o Mattias fick ju gärna komma hit också.





Eller Arga snickaren är nog bättre,he,he









Har ont i skallen igen, jag blir galen!!!!!!




Nu blev vi (jag å Emil) glass sugen, inte bra.


Men ja är då så Fet så he lär ju int märkas nå nämnvärt.......




/A

Av Astrid - 25 mars 2009 15:38



Soligt ute i dag, inte så varmt men solen skiner i allafall.







Har suttit och kollat på internet om datorer....



Inser ju att vi skulle ha köpt en ny dator i stället för att repa den andra.




Den är för slö för dagens action spel.








Men en ny kostar ju minst 5000 kr + en ny skärm, så det landa


väll på 7000 kr, tycker jag är helt onödigt till att ha för att bara spela

på.










Elias kommer att bli besviken när han får veta det, han har ju


längtat så jäkla mycket att de skulle börja fungera.









Nåja vi får väll ta de då han kommer hem, bäst att börja med maten


så den är klar då pojkarna kommer hem.





/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards