Alla inlägg under september 2009

Av Astrid - 29 september 2009 20:59

Nu har jag sålt min motionscykel, eller klädhängare har den

varit sista året!!

Stått så fint i rummet, sett ut som jag är så duktig och motionera (host)

Som termometer har den också fungerat som, för de var massa finnesser på den.


Så nu måste jag köpa mej en inne termometer!!


Nåja nu har jag då början till en ny soffa.......

Måste bara försöka å bli av med dom jag har, billiga är dom bara nån tar dom.


Jenny har varit hit i kväll och surrat, trevligt!


Nä nu ska jag se tv!


I morron far hundturken hem Skrattande


/A


gustav på kude  

Av Astrid - 27 september 2009 22:44

Jag vill ha ny soffa i rummet!!

De är 7 år sedan vi köpte en 3:a och en 2:a på Stellins.

Och Elias har 2:an och 3:an har vi i stugan nu.


Jag köpte ju nå andra soffor 3,2 och 1 fotölj.

Som jag hade tänkt ha i stugan, men dom hamna här hemma för vi behöver

mera å sitta i.


Karin har köpt en jätte fin soffa från jysk som var jättefin, kostar nu 5500 kr.

Men då fanns de med en liten divan del också som kostade 1000 kr mer, men jag tror

de är värt de.

Alltå jag surrar om en hörnsoffa nu!!


Ja då var det juh bara att få Fredrik å tycka att de behövs Skrikandes

och det lär ju inte vara enkelt skulle jag tippa.


Få försöka sälja dom jag har, nån liten peng kanske jag får för dom iaf.


Hmmm, hur ska jag få Fredrik å tycka som jag??!! Oskyldig


/A


  VILL HA DEN!!!

 

Av Astrid - 26 september 2009 23:59

Började med att Fredrik väckte mej kl.08.10 med en kommentar,

du fick ett meddelande i natt!!


mmmm...........

Nå vem vare från, tar i telefonen och tittar, Malin Ögren som frågar om vi ska vara hemma

i dag för dom skulle komma å hälsa på.

Meddelandet kom 08.00 alltså för 10 minuter sen och INTE i natt!!!


Somnade om och vakna igen vid 09.00 tiden och svarade Malin att dom kunde komma (trodde jag)

Fredrik skulle ju dra upp båtar å röka suovas och allt va de va!!


Skrev till Malin att dom kunde komma i morron, nä då skulle Johan vara duktig å röja!!

Men då skulle dom komma i kväll, tyckte ju jag å Malin, men nej Johan ides int fara någers

i kväll.

Okej vi får väll ta det senare, nån annan gång!!


Karin ringde, dom var i Sundnäs och grävde potatis!

Hon kom hit å drack nå kaffe och vi slö tittade på Jackass 2 the movie! (hon höll då på skratta ihäl sej)


Då ringde Malin vid 15.00 tiden och frågade om Fredrik var klar med sina "sysslor"......

Jo, nästan iaf.

Så då skulle dom komma ändå, jippi!!


Fram med dammsugaren, Jonas ska ju inte behöva äta hund å katt hår iaf.

Johan beställde kladdkaka, som jag tvär gjorde!


Så kom dom då tillslut!!


Kladdkakan var god, men för liten!!


Såg tv och surrade ett tag, då kom det mer småfolk på besök!


Erik, Yvonne och Arvid kom in en stund, han är 2 månader äldre än Jonas!

Dom masa runt på golvet och Arvid provade Jonas tutte (var ju inte så imponerad) han har

ju aldrig hafft nån sånn juh...


Trevligt var det med besök både av dom stora och små!!


I morron fyller svärfar år så då måste jag väll pallra mej dit över en stund!!



/A


 

 

 

Av Astrid - 25 september 2009 18:55

Tomt i skallen just nu......


Eller de är det väll ofta iof.


Fredrik är och hämtar Elias, sur blev han då jag inte ides följa med.


Jag var ner i dag och åt lunch med Karin å sofia, hämtade Maja och handlade lite till

henne som behövdes.

Hämta Emil sen på ica å handla!!


En sväng in på Mimmis å köpte 2 mössor, bad hairday står det på dom.

En röd å en blå.

Har en rosa och en svart redan, men Maja har börjat ha min rosa så ja får

hålla mej till dom andra.

Dom jag köpte i dag var billigare fastän de är samma märke!!


De är ja bara de att halva samhället har sånna mössor snart.


Nä nu väntar jag på Idol och lugn å ro.


/A


fot  

 

Av Astrid - 23 september 2009 19:06

Jaha då hade man en extra hund i en vecka Foten i munnen


Mor å far har farit utomlands, kom inte ihåg vars dom skulle!!

Dom har ju varit tillsammans i 40 år i dag!!


Så då blev hunden mitt "problem", Marie skulle ju egentligen till Sjulnäs

och vara med hunden å katten, men hon ångrade sej!!


Nåja nu är han då kastrerad så han är ganska lugn!!


Emelie har just farit hem, Susanne har börjat jobba på dagis istället för att

hyra ut bilar!!


Sitter och väntar på Idol ska börja, är trög i dag!!


/A


sittande ängel  

Av Astrid - 22 september 2009 11:16

Dessa grusbilar som kör helatiden, det är inte många minuter mellan

varje. Och ibland är det flera på engång!!

De skakar i huset, man vill då int ut på vägen i onödan!


Dom grävde ju ner en ny trumma här utmed oss i Söndagskväll,

JIPPI, tänkte jag!

Nu är det ett farthinder här, så dom måste sakta ner.

Jodå nog gjorde dom det, tills de kom en traktorjävel och fixade till vägen Skrikandes

Den hade gärna fått vara "dålig" för min del.



Igår var jag med Maja till doktorn, hon får herpes munsår flera gånger per år

och ha så jäkla ont.

Nu fick hon utskrive nå medicin som hon ska äta 5 st per dag i 5 dagar.

Ser redan sen i går att det är bättre!


Vi ska ha hemma en kur som hon kan börja ta direkt hon känner att det är

pågång igen.


Konstigt att det inte var skolfoto i veckan, ofta har hon oturen att de kommer

i samma veva som foto är på gång.

Och det är ju inte så kul.

Hon ha fått hoppa över nångång för det har sett för hemskt ut.Skrikandes


Fredrik har varit å lagat fönstret i köket hos glasmästaren.

De går ju inte ha en ruta i fönstret när det blir kallt!!


Nä nu ska jag se klart Wallander innan jag ska ner å hämta Emil.

Han slutar 14.25 och bussen går 14.10, GODE KNÄPPT!! Skrikandes




ängel2  

/A



Av Astrid - 20 september 2009 22:46

Har inte gjort nå mycke i dag, varit inne.

Tvättat kläder nu på kvällen och glott på tv.


Pappa ringde, jag ska ha Atlas då dom far utomlands....

kommer med han på Onsdag.


Nåja han trivs ju ute så han få nog hålla sej ute bara det inte regnar.


Jag har en vän som inte mår bra, men jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa

utan att trampa nån på tårna. Skrikandes


Jag hoppas att hon förstår att jag finns här och säger till om jag kan göra något. Tyst


Alla har gått i säng och jag sitter på facebook å gluttar.....


Har vunnit lite på tradera som jag ska betala!


/A  



toa

Av Astrid - 19 september 2009 20:06

I dag sov vi då till tio utan att nån unge kom å gasta!

Dom brukar ju ha en tendens å bråka på morron, men inte i dag..Förvånad


Jan ringde å fråga om vi ville köpa hans halva älgkalv han "vann" och visst

vill man ju ha älgkött.


Elias skulle på badet så jag skjutsade ner han och handlade fryspåsar.


När jag kom hem så höll Fredrik å Emil att stycka den lilla halva kalven, sen upp

till Tomas å mala de mesta till köttfärs.


Karin å Elin kom å hälsde på en stund, drack lite kaffe och såg "klipp" på you tube!!

Fredrik körde ner å hämtade Elias å Leo, jag stekte renskav medans!


Packa köttfärsen så nu är det i frysen!!


Jag känner mej inte i form, har ångest men vet inte varför......


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards