Alla inlägg under februari 2009

Av Astrid - 28 februari 2009 21:47



Skjutsade ner Elias å Leo på Vittjåkk, senn for jag till Karin å då blev he å ralla på samhället.







Hon skull på Dollar å systemet å textilhuset å hämta Elin,och lämna Elin!!







Skrev ett sms till Sofia å undrade vad dom gjorde i dag, fick till svar att Ulf å barna var ute med skotern och hon var hemma för Shimmra hadde fått EN VALP!!!!








Gatt ju ringa å höra, jo hon hadd fått en valp kl.10.00 i morse!!








Alltså vi var till Åsele för 4 veckor sedan å hämta hon!!




Så gissa om de var en chock att de kom en valp helt plötsligt!!





Hon hade ju varit i löpen för första gången sa dom, så nästa skulle bli till sommaren.







Nåja vit var den med några svarta "prickar"!!!!!!






Man ska aldrig sluta förvånas...............







Lite positivt i de bedrövliga!!












Bara Emil hemma i kväll, Elias sover hos Leo!!





/A

en annan söt vovve!!!

Av Astrid - 27 februari 2009 22:59






Du friden har funnit från

sjukdom och smärta

Men lever dock alltid hos

oss i vårt hjärta!

Av Astrid - 27 februari 2009 22:10




I morse hadd jag just vaknat så ringde Fredrik och berättade att hans enda goa moster hadde dött i natt!!






Vi visste ju att hon inte var riktigt kry, men aldrig att de skulle tvär gå så fort!!

Hon blev BARA 52 år....





Dotra hennes har ju varit orolig över henne!!



Men den damen bestämde själv hur hon skulle leva!!






Det kommer att bli en stor saknad, jag kunde prata med henne mer än vad jag kan prata med min svärmor......








Hon var så glad å go!!






Sov gott "moster" nu behöver du inte lida mera!!



/A

Av Astrid - 26 februari 2009 22:37




Har sett på 4 fakta,doktor fettma.


Ska jag jämföra mej med dom som väger typ 160-200 kg!!


Hm, dom väger nu efter viktnergång vad jag väger nu!!



Men allt är ju relativt!







Har hört på rycktes vägen att en som läser min blogg har gått ner 6 kg i vikt och några cm i midjan också!



 

Bra, duktigt gjort!!


Kan du sparka mej i röven så jag kommer mej ur soffan också.



Just nu är det trögt utav bara faan!!!!








Ännu en födelsedag jag missade!!





GRATTIS ULF i efterskott!!!




För du gluttar ju in här då å då!




 


Idag följde Maggan hit en stund!







I morron ska jag skjutsa Maja till morsan, hon ska följa dom till Umeå i helgen.

Där min lilla lillasyster bor.


 

Dom kommer väll hem på söndag!







Självklart ska jag in å pussa fasters lilla snygging också!

Han bor ju granne med morsan!!  (stackarn)









Leo kommer hit i morron och ska sova här, de var ju ett tag sen han var hit. Men nu ringde han å ville komma hit ;)


Undra vad man ska hitta på för mat då!!

Chichybits kanske, hmm............

Men man måste ju köpa så jäkla mycket, för 3 grabbar i tonåren som gillar den maten äter ju mer, än mat som inte är lika poppis!!




Tacos åt vi ju förra helgen..........


Nåja nog ska jag väll hitta på nå som duger som Fredags middag!!





/A

Av Astrid - 25 februari 2009 22:28


Har varit på öppethus nu i kväll, och äntligen är de över!




Eller de var väll över kl.19.45 tack gode gud för det.








(Just nu har jag en galen katt som jagar en fluga som sitter längst upp på väggen, så han når inte!



Men försöker gör han, dit flugan far dit far han.


Han har hunnit klättra i gardinerna och hänga i en hylla som sitter på väggen, nu tror han att han ska kunna hoppa upp å ta den......



Nu är det å flyger i taket så det låter,då blir han ju ännu tokigare!!



Måste nog hjälpa han å ta död på den där, annars blir det inte en lugn stund.)








Ja nu kom det ju lite i mellan vad jag skulle skriva!





Gud va de var folk.......




Träffade min gammla "bästa kompis" där, men hon låtsas som hon inte ser mej......





Tragiskt att människan är 35 år och beter sej så omoget.




Jo, vi blev ovänner och slutade umgås, men vi har varit "bästisar" sedan vi var 14 år.




Men jag inser ju att hon har stannat i mognaden.


Hör att det är fler som tycker det, dom som tex jobbar med henne.





Men vissa är det ju så med!




Jag växte i från henne har jag insett.








Yvonne fyllde år och jag glömde gratta henne!




Jag är ju så jävla glömsk!!





Nä nu ska jag se några program jag har spelat in i kväll.








Eller först DÖDA flugan................


/A

Av Astrid - 25 februari 2009 11:19



Himmelen är blå och solen skiner.



Jätte härligt väder!






Maja å Elias har lilla vasaloppet i dag, dom kunde ju inte ha fått bättre väder.




Maja har inga vanliga längdåknings skidor så hon fick låna av sin kusin Elin i dag.



Hon tycker inte specielt mycket om att åka längdskidor, så jag ids inte köpa nya bara för 3-4 ggr åk på skolan.




Dom brukar få låna där, men inte idag!!



Nästa år kan hon väll ha dom Elias har nu!






Ja, i går var det ju FET tisdagen..........




Törs inte säga hur många semlor jag åt, men mer än en var det iaf.



Å sen ska man må piss för att man tryckt i sej så mycket!!






Var förbi Lena å Alma, å hon bjöd på kaffe å semla.


Alma har ju blivit så stor, jag ha inte sett hon sen i höstas.



Nu gick hon å surrade utav bara tusan.



Blyg var hon då inte heller, tog mej i fingret å sa omma.



Alltså skulle jag följa henne till sitt rum, där hon skulle visa mej massor av saker.



Tyckte inte att jag skulle gå i köket till mamma!!






Åt lunch med syrran på Stalo, inte så tokigt.

Men det brukar vara bättre faktist.






Var förbi Sofia å fick mej en latte (gott,gott)







Korvstroganoff blev det till middag!




Elias hade följt Emil Liden hem så Fredrik var å hämtade han vid 19.00 tiden.





Före de var han i garaget hela tiden, sen gick han över till mamma å pappa sin och satt där.



Kom in å gick å la sej!!







Varför bor vi ihop egentligen, har jag börjat fundera mer å mer på???




Ska livet inte bli nå roligare än så här så finns det ju ingen mening med nånting!!





Har ångest mest hela tiden nu, mår inte nå bra!!




Men vad i helvete ska jag göra??





Det är ingen som förstår hur det känns, hjärtklappningar,yr,skakar,svettas,fryser.



Måste ta stesolid för att bli lite lugnare, men de hjälper inte mycke i dag känner jag!!






*SUCK*







Å i kväll är det öppethus på Ringelskolan, så dit måste jag ju i kväll.





Jag vill inte träffa massa människor som ska fråga en massa och titta och prata backi ryggen på mej!!





Nej fy fan............







Emil skulle på Prästberget å åka slalom medans vi var på skolan.


Första gången han ska åka där, men nog går det bra!






Nä nu kan ja inte skriva mera............



/A

Av Astrid - 23 februari 2009 19:53

Fick detta recept av min svägerska som har poererat magsäcken, för att hon var såå FET!!



KAN DETTA RECEPT VARA KLOKT DÅ???





Här kommer ett recept på en ruggigt god paj !!
Kan varmt rekomendera den .
 
JENNYS KEXCHOKLADPAJ
5 st kexchoklad (55g´ms)
4 msk smält margarin
Smula kexchokladen i tex en mixer el för hand. Och blanda i margarinet. Smörj en pajform och sätt i blandningen grädda 7-8 min i 175 grader. Låt svalna.
 
Smält 150 gr blockchoklad av valfri sort tillsätt 4 msk vispgrädde, 1 tsk vaniljsocker & 3 äggulor. Häll över pajen. Låt stå 3-4 timmar svalt innan servering.
Serveras med vaniljglass eller vispad grädde.
Mums Mums !!!
Lycka till

Av Astrid - 23 februari 2009 19:20




Mår piss, bara trycker i mej allt ätbart som går!




Gick å spydde på förmiddan, men till vilken nytta?

Trycker ju i mej lika mycket igen!!





Men nu finns de inte så mycket här hemma, för jag ides inte ner å handla i dag.





Snön har vräkt ner i dag så man blir ju bara mer deprimerad!!





Jag vet inte vad jag ska göra, om jag ska kontakta enhet A igen eller vad jag ska göra.......






*SUCK*






Jag får väll dra nå gammalt över mej och se vad som händer.......






/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards