Alla inlägg under februari 2010

Av Astrid - 24 februari 2010 20:54

Ja detta facebook säger jag bara.

En del dom skriver där om sitt liv för alla att läsa, medans andra skriver bara små uppdateringar!!   


Man länkar till olika sidor och tidningar, det är roligt!

Men endel tar ju verkligen åt sej om man länkar till en artikel, som bara var rolig eller intressant.   

Så det blir ett jävla skrivandes på kommentarar.


Vissa tycker sej ha ett perfekt liv, inte nå som är fel, hon städar varje dag, lagar middag som står på bordet varje dag, hon kokar choklad till sina barn varje morron.

Ja hon kan allt och klarar av allt, finns inget som skulle va fel   

Vaken dygnet runt och är inloggad på facebook dygnet runt, men sitter inte vid datorn, men andra ska minsan skaffa sej ett liv å inte sitta vid datorn hela dagarna!!    Vad vet hon om andra om hon inte satt där själv.


De där me å stiga upp med barnen skulle hon nog ha gjort då dom va mindre och behövde hjälp, så dom inte va tvungen att sova i kläder så dom inte skulle behöva klä sej på morron.


Middagen var ju inte heller så noga, hon åt ju nutrilett kakor till mat.

Ungarna fick väll nå rester eller varma mackor som dom fick göra själva, eller i bästa fall en Billys pizza eller pirog!!


Jag skriver av mej här där inte alla behöver läsa om mitt liv om dom inte vill.

Och jag vill inte skriva på facebook sånt som ingen annan ha å göra med!!


Ja nu fick ja då skriva av mej lite ilska och ingen tog åt sej av vad jag skrivit!!


I morse till nå helt annat så var det - 39 grader kallt.

Fy fan!


Nu är det väll bara - 24 kanske!!


Har beställt nå täckbyxor som var för små   


Jag blir tokig, måste ringa i morron!!


Ha de gött!


/A


 

Av Astrid - 18 februari 2010 18:37

Jaha då var de helg snart, ser inte ut som det ska vara nå varmt heller. Så de bli väll en hemma helg   


Var till Karin i dag och vi såg 2012 filmen, den var ganska bra men lite lång.

Emil kom dit då han hade slutat skolan så Karin fick klippa han.

Och de behövdes!   


I måndags var vi till Luleå och Emil tog bort sitt födelsemärke han hade under hakan.

Stygnen ska tas bort nästa vecka!   


På väg hem var vi om Anna å Johan och fick oss lite middag, då slapp vi då de då vi kom hem!!


Var in på Lagerhouse och köpte 2 fina koppar och nå krokar som ska hängas på toa!


Gjorde semlor i går och bjöd svärmors på dom, å gubben han vill att jag ska baka till dom flera bullar, men he orkar jag då inte.


/A

Av Astrid - 12 februari 2010 23:03

Har bytt ruta på bilen i dag, var hos Karin under tiden.

Hon är sjuk i halsfluss, och tur va väll de för va annars skulle jag göra från 08.00 till 14.30??   


Vi såg tv, titta på hus på nätet, åt lunch och en semla från lill ica (dom är godast på samhället)


Hon jobbar ju jämt annars så man hinner ju inte umgås så mycket.

Fredrik sa i kväll: He va längesen Karin å Magnus va hit!!   

Jag måste nog baka semlorna i helgen så jag kan lura hit dom.


Maja hade party i dag, dom var bara 4 st men de räcker, dom lekte, åt tacos och kladdkaka å ostkrokar och säkert var de nå mer som jag har glömt!  


Håkan kom å hämtade alla 3 kring 19,00. men dom hade ju åkt med bussen så det blev ju några timmar ändå.

Var nog spännande för Miriam som aldrig har åkt buss hit. Men de gick finnt!


Har ringt å tjata på min doktor i veckan, få se om man får nå vettigt svar snart!   


Få se om onga ska på vittjåkk i morron, det skulle ju vara fint väder.

Annars händer det inte mycket här ute i skogen!!


Har bara träffat Jonas som tvärest i Måndags, hmm ska nog dit till veckan. Den lilla stackaren har ju hafft magsjuka   


Nä nu blir det tv en stund i lugn å ro, alla sover utom jag (som vanligt)   


/A

Av Astrid - 7 februari 2010 10:59

Söndag och super fint väder i dag. Alla barn är på Vittjåkk i dag.

Emil skulle se till lillasyster så de gick bra i backen.

Hon har ju inte åkt så mycke, nån lite snutt förra våren.


Hoppas det går bra så hon kan börja fara med nån kompis   

Var som tvärest till Sjulnäs i går å åt mammas selmor, men mina är godast så är det bara.

Har funderat på å baka semlor i dag men just nu är jag då inte sugen på de.

Få se sen i dag om jag ids!   


Fredrik gick över till grannhuset, å där lär han ju vara länge!

Så länge han är där så ids jag då inte göra nå!


/A

Av Astrid - 2 februari 2010 23:31

Ja då var det Februari i gen!!


Ha fått vara förbannad i kväll!!


Förbannade ungdjävul som inte kan hålla sej i från min onge!!


Nä ja kan int skriva !!   


/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards