Alla inlägg under augusti 2009

Av Astrid - 31 augusti 2009 17:09






Det blåser som faan i dag, men än sitter löven fast på träden.






Dom håller på att bli gula,röda eller orange....




ganska fin på hösten faktist!







I lördags var jag på logen med några brudar, vi var hos nån Kuawan (eller va hon nu hette)före.





Jag, Sofia, Annie, Linda och Angela!!






Syster saknades, men hon var på annar håll och parta!!









De var ganska mycke folk på logen faktist, självklart Tina som blängde på mej.






Pratade med Lissan, vi hade samma åsikt om en fd. gammal gemensam kompis!!






Vissa är desperata det är då helt klart!!






Hon hade visst fått sova i fyllecell i sommar, varför blir jag inte förvånad??!!






Säkert var hon full som ett ägg och jävligt uppkäfftig mot nån vakt eller polis!!







Är man 35 år så tycker jag att man är för gammal för att bete sej så!!








Nåja vi är ju olika, och tur är väll de!!








I går var vi då bara hemma, Elin hade sovit här så Karin kom å hämtade henne kring tretiden!!








I dag var jag med Maja till tandläkaren för att dra en tand!!





Hon har hafft ont å lagat den tidigare!





Nu bedöva dom och drog ut den, hade ganska långa rötter, 3 st.





Det kom till å med var ut när dom drog loss den.




Tur dom drog den nu annars ha det ju blivit ännu värre!!




Att det varade under tanden syntes inte på rönken!!









Emelie är här i dag, å elias är hos Leo så jag ska väll ner å hämta han snart.







I morron ska jag till optikern å kolla synen, få se hur bra jag ser...:)







/A

Av Astrid - 27 augusti 2009 22:53





Maja var till tandläkaren och sen skickade jag hem hon med bussen.





Då säger Marlen att dom inte får sitta å vänta på busstation tills fyra bussen går, men på samhälle få dom springa om jag tillåter!!??








Elias som går 6:an ska måsta säga till då han inte ska åka.







Jag har sagt att är dom int där då bussen går så ska dom inte me.




Men de räckte tydligen inte!








Var ner till rektorn å pratade med han efter vi hade träffat Majas fröken.







Hon skulle hålla koll på flickorna i klassen, de finns ju vissa som ska stöta bort Maja.







Hon har sagt att Maja är inge snäll, men hallå låt hon va ifred för fan då!!







Nä försöka göra henne utan kompisar för att man inte har så många själv.







Tur flickerna har egna åsikter å inte lyssnar.








Nu har jag skrivit ett brev till skolan att jag tillåter mina barn att lämna skolan då lektionerna är slut.






Rektorn ville ha ett papper där det stog att jag/vi låter dom gå från skolan.










Var om Sofia på en kaffekopp och lite surr!!







Spårade upp Malin så jag fick ge Jonas tröjan jag hade köpt till han.







Var på systemet å köpte lite dricka för helgen.







/A

Av Astrid - 26 augusti 2009 11:30



Redan Onsdag, ungarna går så knasiga tider i veckan.


Kul när man måste åka buss å sitta på skolan i 2 timmar å vänta!


Tur det är bara i veckan!



Emil är då hemma, han hostar så jäkulskt och har fått 2 munsår.


Han skulle börja 09.00 å sluta 11.30, bussen går 14.10 mindre kul!!



I natt satt jag å titta på gamla kort och scannade in några å la upp på facebook.




Sen hittade jag en bok som sjuksköterskorna i Lund skrev i medans Emil låg inne där då han var ny född.


Gud va jag skrålade när jag läste, alla minnen kom ju tillbaka om hur hemskt det egentligen var!!



Han kunde ju ha dött för tusan, ush hemska tanke!


Att man orkade, att man inte bröt ihop!!??


Man är väll starkare än vad man tror, eller så förstog man inte riktigt vad som hände?!



Nåja nu är han 14 år och inga större fel på han.


En kota förmycket i bröstryggen har han, men de är ju bara små potatis!!



Mår själv pissigt just nu, suck!!



De är dans på logen i helgen så jag ska väll ut med Sofia å nå fler brudar!!


Vet inte riktigt vilka och vars än!





/A

Av Astrid - 23 augusti 2009 18:47






Har inte gjort så mycket annat än fixat Majas hår och å va kläder som ska va framme.





Maja blonderade ju håret innan skolavslutningen, men nu har vi färgat det brunt igen!!






Mycke finare!!






Fatta att hon börjar 4:an, nyss gick hon ju 6 års!!





Ja de är bara å inse att man är gammal.






Emil i 8:an å Elias i 6:an å Maja 4:an..........






Hmmmmm...........







Det blir ingen sladdis här som jag hade tänkt tidigare, nu är jag för bekväm av mej!!








Ja få pussa på Jonas och hoppas på fler syskonbarn, eller kompisbarn för den delen!!







/A

Av Astrid - 22 augusti 2009 22:01



På morrons sidan hade Fredrik lös Mini (en nu överviktig stövare) så hon skulle få springa av sej lite.


Nu när dom äntligen få vara lös, men dom höll inte på att få fast hon igen, men då komme ju jag (mamma) ut och då blev hon så glad att hon sprang å halkade på morron daggen så hon gled in i mej i en jädrans fart, tur jag satt ner annars skulle jag ha flyge åskall......



Gick in å hämta lite korv, då satt hon till å med stilla utme mej så snällt.



Eva-Marie tog fram nå gammel bulla från i går som Mini tog i farten förbi.



Men vet ni vad hon gjorde, grävde ner den, den va nog inte lika god som korven.




Hon var då lös länge och jag hade dörren öppen så hon kom in nån sväng och fick lite mera korv.



Jan skulle försöka ta fast hon, men ikke de, hon såg ju att han hade kopplet i byxfickan!!!



Åkte till Älvsbyn å hämtade hem Maja som varit borta sen Onsdag!!


Åt middag och kladdkaka, Yvonne - din är godare!!



Nu har jag hyrt en Shopaholics bekännelse å ska se den!!



Hoppas jag får tag på malin så jag får ge Jonas sin snygga tröja i morron!!




/A

Av Astrid - 21 augusti 2009 19:21





Har hostat i flera dagar nu, går inte ligga ner för då blir det värre!!




Vi var ner å skulle handla så då gick vi en sväng på marknaden, å jag hittade en snygg tröja till en liten kille!!






Innan vi kom in på ica så hade alvedonen börja släppa och jag fick feber, aaaaah jag ville bara hem!!






Fryser å svettas om vartannat, måste vara feber!!







Har hyrt nyaste Wallander, få se när ja orkar se den!!





/A

Av Astrid - 19 augusti 2009 20:41

mera.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards