Alla inlägg under juli 2009

Av Astrid - 31 juli 2009 14:33



Så jäkla skönt det var i morse å vakna, behövde inte leta åt glasögonen,



 jippi!!







Jag såg direkt bra då jag slog upp mina gröna ögon!!!








Vilken befrielse det är att slippa ha dom på näsan, eller ha lincer i öga som blir torra och svidande!!










De enda jag måste göra nu ett tag är att droppa ögonen och ha nå skydd för ögonen på natten första nätterna.





Är för att man inte ska råka peta sej i ögat eller så!!




Dom har ju trots allt surit upp hornhinnan och fixat med lacer sen la dom tillbax den, så den sitter väll inte riktig 100% än.




(det luktade bränt och blev kolsvar i några sekunder)






Ska inte sminka mej eller vara ute i blåsten heller.







Men det går inte beskriva känslan, varför har jag inte gjort det tidigare???









Mattias hade ju skrämt upp mej så jag var gode nervös före.







Det blev ju inte samma metod som han gjorde så de gick ju inte att jämföra......







Nu ska jag kasta alla glasögon och linsburkar som ligger och skräpar!!







De värsta är väll att man ska betala av detta nu i 2 år framöver!!






Men men det är det värt, 23 800 kr kostade kalaset!!







Måste väll städa här annars har jag en sur gubbe som kommer hem!!







SUCK!!!







/A

Av Astrid - 31 juli 2009 00:49

Har kommit från Umeå för en timme sedan ungefär, ser gör jag också!


Helt totalt obegripligt att det går att fixa på 15 minuter så man slipper glasögon.


Ser lite suddigt men har då syn så jag får köra bil iaf.


Maja fyllde ju 10 år i dag så vi sjöng för henne innan vi var på återbesöket.



Skriver mera utförligt senare, nu ska jag vila mina ögan...




/A

Av Astrid - 27 juli 2009 21:20





Ja snart är det dax, i morron sticker jag, Maja, Karin å Elin till Umeå!





Goa Sofia skulle skjutsa oss till Skellefteå och titta förbi hos hennes syster, som jag chattar med med aldrig har träffat!!






Vi skulle ju vara så lik varann till sättet, nåja vi få väll se.......








Ska deita Dessi och äta lunch i skellefteå innan vi hoppar på bussen till Umeå!









Det blir nog ett tag innan jag skriver igen, dom säger ju att man är ljuskänslig ett tag och att tv och dator inte funkar så bra  i början.







Nu ska jag packa lite kläder och hoppa i duchen!!






Ha det gott å håll tummarna att jag ser bra efter op.





/A

Av Astrid - 26 juli 2009 13:46

Ja snart är det dags för de jag väntat på hela sommaren!!



Ska bli så skönt att slippa ha glasögon och lincer!


Hoppas bara att det inte blir nå fel så man ser ännu sämre, det skulle ju vara värst.



Håller tummarna på att det ska gå bra, och att man inte har så ont efteråt.


Har köpt några par solglasögon så man har nå par extra om ett försvinner.


Tydligen blir man känslig för ljus.......



I går fick Maja i gång msn igen så nu är hon åxå å tjattar......



Fick tag på ett Playstation 3 till Elias i Kalix som Johan skulle hämta, han går ju på kurs där så det passade ju perfekt.


(man ska väll ha tur nångång)



Solen lyser med sin frånvaro som vanligt, lite ljusare är det väll ute men int mer!!




Jag ska vara hundvakt åt Tussi 2 nätter i Agusti, men just nu kommer jag ju inte ihåg vilket datum.


Men det spelar ingen roll när för vi är då hemma. (hon är så jäkla söt å gossig)



Nä nu ska jag fortsätta med tvätten!!



/A

Av Astrid - 25 juli 2009 12:30


/A

Av Astrid - 23 juli 2009 23:56






Har äntligen fått ice.net å funka i huset!!






Inte en dag för tidigt, fick ett nytt modem i dag med posten och det funkar!!








Gissa om Elias är glad, men nu bli han väll ännu mera data nörd!!









Var och mötte Yvonne å Erik i Abborrträsk för att få tillbax min börs som jag glömde där i går!!









Var in på loppisen dom hade där och köpte en turkos termos från 50 talet.





Den håller kanske inte varmt så länge, men fin var den!!









Emil var en sväng till Hennrik, trode han skulle sova där men tydligen inte!









Pannkaka till middag blev det, enkelt och snabbt!!







Nä nu ska jag kolla in Allsång på skanen på web tv, hihi.







Nu går de ju å se......









I morron far vi till Sjulnäs och hälsar på Malin å Johan, ska äta middag där åxå, de blir trevligt!!






/A

Av Astrid - 22 juli 2009 22:26





Har varit slö me å skriva, i går mådde jag inte bra!





Ångesten bara kröp i kroppen och jag var dö trött hela dagen!!







I dag har vi varit till Erik, Yvonne och Arvid och hälsat på i Malå!






De tog ju sin tid innan vi kom oss iväg, Maja skulle stanna hos Tuva,


Elias stanna hos Markus och Mimmi for till Ida, eller Rikard rättare sagt!





Han ville så gärna ha hon så då dumpa vi hon där!!









Det blev bara jag, Fredrik å Emil som for till Malå!






Arvid var go å glad som vanligt :P







Först blev det kaffe å en macka, sen for jag å Yvonne ner på byn och jag handlade nå byxor och en klänning till Maja på rea.










Sen blev det väll att börja med maten som tog sin lilla tid.






Grillat blev det och sen kladdkaka, mumms,mumms!!






Halv nio började vi bege oss hem och då hade vi just tryckt i oss maten och kladdkakan!!








Vi han väll halvvägas då ringde Yvonne, jag hade glömt min börs där!!






Blir ju inte helt förvånad så virrig som jag är!!







Ska möta upp dom i Abborrträsk i morron för dom skulle passera där i morron!!





Har tänkt till Sjulnäs på Fredag om dom nu int hitta på å far bort!




/A

Av Astrid - 20 juli 2009 20:57






Ja då var de Måndag i gen, har hållit på med ice.net nela helgen och det funkar fortfarande inte!!






Pratade med kundtjänst 3 ggr i dag och nu skulle dom skicka ett nytt modem, hoppas det funkar bättre!!







Fredrik var med Maja till distriktsköterskan och spolade örat hon har hafft ont i ett tag.




De blev då bättre i allafall!








Elias var till tandläkaren och till Karin och snagga håret.







Nils o Emil var och fiskade och drog hem nå rödingar, att dom inte blir less på fisk!!








Nåja några bruka åka i röktunnan och några till farmora...











Var på apoteket och köpte ögondroppar som ska börja droppas i ögonen en vecka före operation!






Har börjat ha glasögonen från i dag, inte kul när man är van att ha lincer........







Men men det ska ju bli bättre med de hoppas jag då!










Köpte en mobiltelefon av Sofia som Maja ska få då hon fyller år, den är typ ny och lite annvänd!!









Skrev i går men datorn ville inte spara det så de blev inge!!








Jenny Renberg hälsade på i går, satt ute i solen och drack kaffe å åt glass!!





Härligt var det!






Nils kom åxå i går Söndag och stannar till Tisdag!






Maja har varit med Cornelia i dag som är i Arvidsjaur på semester.




/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards